ce-samananc-ca-sa-stimulez-lactatia

sursa foto: signaturemontana.com

In acest articol vei afla ce sa mananci cand alaptezi, deoarece ca proaspata mamica ai nevoie de o dieta echilibrata care sa iti ofere nutrientii necesari, sa stimuleze lactatia si sa fie o hrana sanatoasa pentru bebelus.

Ce sa mananci cand alaptezi

Ceea ce mananci in aceasta perioada este foarte important, deoarece felul in care te alimentezi iti da energie, te ajuta sa functionezi si contribuie la cresterea armonioasa a bebelusui tau. O mama care alapteaza isi poate lua nutrientii necesari din ceea ce mananca sau din vitamine si trebuie sa consume 300 de calorii in plus pentru a sustine hrana celui mic.

 

Fructe de padure sunt recomandate in timpul alaptarii

fructele-de-padure-in-timpul-alaptarii

sursa foto: foodal.com

”Ce fructe pot manca cand alaptez?” probabil te intrebi. Poti manca fructe de padure linistita atunci cand alaptezi, deoarece sunt energizante, colorate si sanatoase. Capsunile, zmeura afinele, murele, coacazele au un continut bogat de potasiu, fibre si acid folic.

Portocalele sunt recomandate in timpul alaptarii

portocalele-in-timpul-alaptarii

sursa foto: photo.elsoar.com

Portocalele contin vitamina A, C, calciu, potasiu, pectina si intaresc sistemul imunitar. De asemenea lupta impotriva caderii parului.(In legatura cu caderea parului, fiecare mamica dupa ce va naste va trece prin aceasta perioada si vei avea impresia ca vei ramane fara par. De exemplu, in cazul meu a trecut de la sine, dar m-a tinut o luna, timp in care imi faceam griji pentru podoaba capilara).

Rosiile sunt recomandate in timpul alaptarii

rosiile-in-alaptare

sursa foto: tomatodirt.com

Rosiile sunt bogate in vitamina A, C si K , scad colesterolul si nivelul trigliceridelor si ajuta sistemul digestiv.

 

 

 

 

Lactatele sunt recomandate in timpul alaptarii

lactate-in-timpul-alaptarii

sursa foto: midwestdairy.com

Laptele, iaurtul si branza sunt recomandate in timpul alaptarii, deoarece laptele si iaurtul contin calciu si acesta este important pentru dezvoltarea structurii osoase a bebelusului, in timp ce branza contine magneziu, riboflavina si zinc.

Carne recomandata in timpul alaptarii

In timpul alaptarii se recomanda carnea slaba de porc, pui si peste. Carnea de peste contine Omega3, vitamina D, acizi grasi, proteine, carnea de pui contine aminoacizi, proteine, vitamina A, E, seleniu, niacina, tiamina, iar carnea de porc este bogata in vitamina B3, B6, fier, minerale, seleniu si colina.

Cerealele integrale sunt recomandate in timpul alaptarii

cereale-integrale-recomandate-in alaptare

sursa foto: oldwayspt.org

Cerealele integrale sunt sursa principala de energie pentru mamele care alapteaza. Acestea contin acid folic, vitamina B(B1, B2, B3 si B6), E, calciu, fier, zinc si sunt bogate in fibre ceea ce inseamna ca ajuta digestia si previn aparitia hemoroizilor

 

 

 

 

Legume recomandate in timpul alaptarii

legume-recomandate-in-alaptare

sursa foto: lougsiegel.com

Dintre legumele recomandate in timpul alaptarii fac parte sfecla rosie, morcovii, spanacul, broccoli si varza datorita faptului ca sunt bogate in vitamine si minerale. Mentionez ca varza nu cade bine tuturor bebelusilor, deoarece unii au colici daca mama a consumat aceasta leguma la una din mese.

 

 

 

In concluzie, trebuie sa mananci sanatos si ai nevoie de alimente hranitoare pentru ca bebe sa isi ia din lapte cele necesare pentru o dezvoltare armonioasa.

Daca iti place Aventurile lui bebe, sustine blogul pe Facebook si pe Instagram cu un like. Multumesc! 🙂